Astazi trebuie sa invatam ceva ce-o sa va sune ciudat. Ca sa economisesti bani, trebuie mai intai sa-i cheltui. Cum vine una ca asta? Pai, sa luam exemplul scolilor de condus defensiv. Te inscrii, platesti, inveti cum sa eviti un accident si in felul asta scapi de o cheltuiala serioasa.

Pe piata romaneasca apar tot mai multe scoli de condus defensiv. In general, cursurile costa aproximativ 1500 de lei, in functie de program.

Totul se rezuma la bani, bani si iar bani. Chiar si cand vorbim de o tamponare banala. Faceti reparatia pe baza politei RCA? Nu va bucurati prea tare. Anul urmator, in momentul in care incheiati noua polita, veti plati mai mult.

Spre exemplu, priviti acest atutoturism avariat, un model relativ ieftin. Reparatiile, chiar si atunci cand vorbim de piese cumparate de la dezmembrari, ne costa aproximativ 2000 de lei.

Iata-ne revenind la cursurile de condus preventiv. „Scopul lor este sa ne invete sa conducem corect. De la pozitia corecta in scaun la pozitia corecta a mainilor pe volan, pana la atitudinea fata de ceilalti soferi”, explica Sorin Ene, vicecampion european la drift.

Inainte de a alege, cautati informatii despre instructor si despre dotarile scolii respective. Nu oricine poate sa va explice tainele condusului defensiv.

Iarna, astfel de cursuri se pot demonstra salvatoare.

Sorin Ene, vicecampion european la drift: „Ducand autoturismul nostr

u dincolo de limite noi observam si invatam cum reactioneaza. Si vazand toate acestea, nu putem trage decat o concluzie. Putem sa preintampinam situatiile care duc la tragediile de care vorbeai mai devreme”.

Astfel de imagini se repeta des iarna de iarna. Cum reactionam in cazul unui derapaj nedorit? In partea in care ne pleaca spatele, in partea in care derapeaza spatele, in aceeasi parte ar trebui sa fie si directia.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Un șofer a murit după ce a virat la stânga prin fața tramvaiului, în București. Vatmanul ar fi consumat substanțe psihoactive- wowbiz.ro

Totul se face fara a brusca masina, chiar daca situatia este una limita. Iata: ajuns intr-un echilibru de acceleratie cu directia, nu facem altceva decat sa contrabracam, sa descarcam energia se greutatea care se care se aduna catre fata.

Asadar, cuvantul cheie este echilibru. In momentul in care am contrabracat, sa si acceleram, sa dozam putin acceleratia, sa acceleram putin mai tare.

Un alt scenariu intalnit iarna: trecem brusc de la o aderenta buna la una scazuta. Intr-o anumita zona, spre exemplu, drumul nu mai este curatat corespunzator.

Nu este indicat atunci cand spatele masinii a derapat sa tin strans de volan. Poate ca instinctul iti cere sa franezi brusc. Nici vorba de asa ceva. Atunci situatia limita devine o catastrofa! Nu este recomandat sa franam brusc atunci cand spatele masinii derapeaza. Nu este indicat sa luam piciorul de pe acceleratie foarte tare.

Totul tine pana la urma de exercitiu. Pe strada nu poti repeta astfel de manevre.

Pe un circuit e mult mai simplu. Avem viraj dreapta. Daca eliberez volanul, directia se duce singura. Apuc volanul, accelerez si repun masina pe trasa. Asta cand imi pleaca spatele si apare acel derapaj, unul imprevizibil!

Cum evitam un obstacol cand drumul este acoperit de zapada?

In primul rand, trebuie sa ne sporim atentia in mers! In al doilea rand trebuie sa avem concentrarea sa nu franam brusc. Unul dintre motive este ca il putem suprinde pe cel din spate. In al doilea rand, nu stiu cat ne-ar putea ajuta franarea fata de obstacol. O frana brusca e suficienta pentru a transforma masina in sanie.

Trebuie sa avem capacitatea sa-l putem ocoli.Aceasta este prima recomandare pe care as face-o! Pentru a evita un obstacol trebuie sa fim constineti la ceea ce se intampla pe drum, in jurul nostru.

Imi arunc ochii in oglinda stanga si evit obstacolul respectiv! Tocmai asta invatam la o scoala de condus defensiv.

Citeste si: VIDEO Bogdan de la Ploiești și Cristina Pucean nu mai formează un cuplu! Mesajul pe care artistul l-a lăsat pe rețelele de socializare. „Acesta este ultimul meu răspuns în legătură cu fosta mea relație.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul Melissei, fiica lui Alin Oprea, pentru tatăl ei. Larisa Oprea abia acum l-a făcut public printre lacrimi: "Dacă o data în viața ta spuneai adevărul..."- radioimpuls.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Sezonul rece nu aduce probleme doar pentru soferi. Si pietonii au de suferit, mai ales cand trotuarele sunt inghetate bocna.

Cum masinile au cauciucuri de iarna si pietonii au la indemana solutii pentru trotuarele alunecoase. Spre exemplu, sistemele antiderapante pentru talpi. Suna sf? Nici vorba.

Gasim astfel de produse in magazinele de incaltamainte sau pe internet. Preturile sunt cuprinse intre 20 si 35 de lei pentru o pereche."

Ca si in cazul soferilor, atentia este cheia care ne ajuta sa evitam situatiile periculoase. Nu de alta, dar nu va asteptati ca toate trotuarele sa fie curatate ca in palma.

 

Ne revedem saptamana viitoare. Pana atunci, aveti mare grija de banii dumneavoastra!"


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si