Cum se calculează și cât va costa noua rovinietă anunțată de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă
Guvernul intenționează să opereze modificări la taxele plătite pe drumurile publice din România. Află cât va costa noua rovinietă anunțată de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă
Ministrul Transporturilor a anunţat săptămâna trecută un nou sistem de taxare pentru maşinile de mare tonaj. Conform ministrului, Cătălin Drulă, se va renunţa la taxarea pe timp – rovinieta valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an – şi se va introduce taxarea pe distanţa parcursă.
Pentru ce categorii de autovehicule se aplică noua rovinietă
Noul sistem de taxare va fi aplicat doar pentru autovehiculele care depăşesc 7,5 tone, precum camioanele, TIR-uri şi autocare.
”În aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi ale ţărilor respective, nu pe timp ca în România, unde cumpărăm o rovinietă valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă”, a declarat Cătălin Drulă citat de News.ro.
Rovinieta actuală, valabilă pe o perioadă fixă de timp, rămâne în vigoare în cazul mașinilor mici, cu alte cuvinte sistemul de taxare nu se modifică în cazul autoturismelor.
Noua rvoinietă se va calcula în funcție de distanța parcursă. Ministrul Transporturilor a anunțat că există mai multe sisteme de calcul folosite în mai multe state europene, iar România urmează să adopte una dintre variantele existente.
”Aşa este şi în Austria, pentru maşini mici se plăteşte vigneta austriacă în funcţie de timp, iar traficul greu plăteşte pe distanţă parcursă.
Sunt diverse metode şi sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. Fiecare ţară foloseşte un sistem diferit”, a explicat Drulă.
Cât va costa rovinieta anunțată de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă
Noua rovinietă va avea aceeași valoare pentru mașinile mici. Taxele se păstrează în funcție de perioada pe care se plătește vinieta.
În cazul transportului greu, firmele și șoferii vor plăti sume mai mari decât în prezent dacă vor circula un număra mai mare de kilometri.
Sumele vor fi, desigur, mai mici pentru transporatorii care rulează mai puțini kilometri și care utilizează mai puțin infrastructura de drumuri și autostrăzi din țară.
Potrivit ministrului, noul sistem de taxare pentru traficul greu nu va fi implementat peste noapte şi, cel mai probabil, acesta va fi gata la finalul anului 2023 ori începutul anului 2024. Cel mai probabil noile tarife vor fi discutate cu asociațiile de transportatori și vor fi puse în transparență publică.