Pe vremuri, la o Dacia 1300 era ceva obișnuit să pornești mașina cu o baterie de împrumut pe care să o schimbi, apoi, cu motorului pornit, cu cea descărcată a mașinii. Nu era la fel de comod ca montarea cablurilor între mașini, dar funcționa de fiecare dată. În cazul mașinilor moderne, această operație nu mai este recomandată. Fă asta și riști operații costisitoare, care pot merge până la înlocuirea alternatorului sau chiar al unității computerizate de control al motorului

Citeste si: Spălarea mașinii în fața curții sau a blocului este ilegal. Află care este valoarea amenzii

Odată pornit motorul, alternatorul va asigura întregul curent necesar consumatorilor electrici. Acesta nu este însă livrat direct consumatorilor, ci prin intermediul bateriei, care funcționează ca un balast care stabilizează tensiunea. În multe situații, sistemul electric va continua să funcționeze și după deconectarea bateriei, dar întregul sistem va fi mult mai instabil.

De ce nu este indicat să deconectezi baterie cu motorul pornit

Nu este în regulă să deconectezi bateria cu motorul pornit deoarece, fluctuațiile de tensiune pot fi extrem de mari, ajungând în unele momente la sute volți pentru perioade scurte. Circuitul de regulare a curentului generat de alternator sau puntea redresoare a acestuia vor fi supuse la sarcini impredictibile, ceea ce poate duce la arderea acestora.

În cazuri extrem, alți consumatori prețioși de la bord vor fi distruși de fluctuațiile de tensiune.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Doctorii au descoperit un bărbat cu trei penisuri. Este primul caz de acest fel din lume care a putut fi studiat- antena3.ro

Citeste si: Arma teribilă testată cu succes de Franța. Va avea misiunea de a-i elimina pe luptătorii lui Putin aflați în Ucraina- wowbiz.ro

Citeste si: Ce faci dacă se aprinde martorul de monitorizare a presiunii în pneuri și cât de sigur este să mergi cu el așa

De ce nu este bine să deconectezi bateria de la mașină când ai motorul pornit [Sursa foto: PixaBay]

Mașinile noi, mult mai sensibile decât cele vechi

Pe vremuri, la mașinile vechi, regulatorul de tensiune al alternatorului era unul analogic și putea tolera fără probleme fluctuațiile generate la deconectarea bateriei. În plus, nu prea existau consumatori electronici high-tech la bord, cu excepția radioului. În cazul mașinilor moderne, întregul proces de încărcare a bateriei este controlat de computerul de management al motorului. În situații extreme acesta ar putea fi distrus iremediabil, înlocuirea fiind extrem de costisitoare. La fel se poate întâmpla cu computerele mașinii, sistemul de infotainment și alți consumatori sensibili.

Să nu uităm faptul că poți scoate din uz circuitele electronice ale alternatorului dacă în procesul de demontare și montare a bateriei atingi polul pozitiv de orice parte metalică a mașinii deoarece se va produce un scurtcircuit. Totodată, demontarea bateriei trebuie începută de la polul negativ iar montarea, de la polul pozitiv, tocmai pentru a preveni scurtcircuitarea la masă a polului pozitiv.

 

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si