Fără o explicație concretă, proiectul cheiului a fost modificat pe parcurs. Au dispărut pontoane și a fost scurtată rampa de acces în apă, iar portul este acum impracticabil, fără vreo șansă să devină funcțional prea curând. Cum proiectul a fost făcut pe bani europeni, primăria orașului de pe Dunăre riscă să dea toată suma înapoi: opt milioane de euro, adică inclusiv banii primiți de vecinii bulgari pentru un proiect similar!

Suntem pe malul Dunării, la Giurgiu, un oraș cu un potențial turistic imens care însă decenii la rând a fost pur și simplu ignorat și neglijat. Dunărea ar putea fi singura șansă a acestei comunități, însă, după cum se poate vedea, rarele proiecte care au apărut aici au fost făcute în bătaie de joc.

Șantier abandonat, în locul unui proiect pe bani europeni în valoare de 3 milioane de euro

Ceea ce astăzi ar fi trebuit să fie un port pentru mici ambarcațiuni a ajuns să semene mai degrabă cu un șantier abandonat. Malul pe care stă în bătaia soarelui un presupus ponton la care trebuiau acum să fie acostate ambarcațiuni nu a mai văzut apa de atât de mult timp, încât s-a umplut de buruieni.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Citeste si: Rusia amenință pe față România. „Moscova ar putea bombarda ținte militare”. Ce țări mai sunt în vizorul Kremlinului- wowbiz.ro

Citește și: VIDEO Aglomerație în vama Giurgiu! Timpii de așteptare sunt de aproape două ore

Povestea proiectului pe fonduri europene începe în urmă cu șase ani. Pe atunci planul era ca rezultatul final să arate altfel.

Portul trebuia să aibă șase pontoane transversale la care ar fi avut acces în total 60 de bărci. De altfel, și rampa de lansare a ambarcațiunilor arăta diferit. Proiectul a fost însă modificat în 2022 și a ajuns la înfățișarea de astăzi.

Cert e că proiectul a fost recepționat încă de la sfârșitul anului trecut, când apa ajungea la ponton. Problema e că doar în lunile de iarnă Dunărea urcă la un nivel care să facă portul funcțional. În restul anului, pontonul și rampa stau pe uscat iar pe poartă stă lacătul.

Citește și: MAE, avertizare de călătorie pentru românii care ajung în Bulgaria. Ce trebuie să știe cei care pleacă în vacanță

Citeste si: Cât de mult se aseamănă fiica Danielei Gyorfi cu mama artistei. Care este relația dintre cele două. „Noi nu putem să forțăm copilul, îi spun anumite lucruri.”- kfetele.ro

Citeste si: Adriana Iliescu a dezvăluit ce pensie are la 86 de ani după o viață dedicată învățământului: ”Nu ne plângem”- radioimpuls.ro

Citeste si: Piesă aniversară GRATIS. 185 de ani de la nașterea regelui Carol I al României: Povestea unui monarh legendar în aniversarea a 185-a a nașterii sale- casademonede.ro

Investiția de pe malul Dunării s-a ridicat la trei milioane de euro.

Este un proiect transfrontalier, pentru care Primăria Giurgiu a aplicat împreună cu autoritățile din Ruse. Vecinii bulgari au primit cinci milioane de euro pentru o construcție mai amplă. Lor le a reușit. Grav este că în cazul unui control partea română ar putea fi obligată să dea toți banii înapoi, chiar dacă cel de la Ruse e funcțional. Proiectul depus la Bruxelles a fost unul singur, la comun, de opt milioane.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si