Aparitia a patru modele de ii traditionale romanesti in colectia toamna 2017 a celebrei case de moda Dior a declansat un scandal international urias la nivel international.

Comunitatea „La Blouse Roumaine” i-a transmis inca de anul trecut o scrisoare deschisa Mariei Grazia Chiuri, director de creatie la Dior, care s-a viralizat si a ajuns la circa 3.000.000 de vizualizari. Mesajul a ramas fara raspuns din partea casei de moda insa a avut ecouri inclusiv in presa de spacialitate din Europa.

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: Simion se pregătește să blocheze alegerile. Reprezentanții AUR au primit ordin să nu semneze procesele verbale cu rezultatele voturilor- antena3.ro

Citeste si: LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024, turul 1- prezență, declarații. MAI: Nu au fost înregistrate incidente grave- wowbiz.ro

Comunitatea a lansat si o campanie intitulata „Give Credit/ Bihor not Dior” care a intreprins mai multe actiuni de constientizare a rolului cultural pe care il are patrimoniul cultural romanesc in spatiul european. Campania si-a propus sa ajute producatorii locali, ivnitand vedete precum Rihanna sau Lady Gaga sa cumpere direct „de la sursa” celebrele cojoace care au ajuns sa se vanda pe zeci de mii de euro la Paris.

„La Blouse Roumanie” sustine ca Dior nu doar ca nu a raspuns acuzatiilor de plagiat insa a repetat povestea, inspirandu-se din modele traditionale indiene. Asa s-a ajuns ca scandalul sa fie repetat intr-o alta parte a lumii, Dior fiind acuzat in India de plagiat cultural. In cele din urma, casa de moda a ajuns la un acord confidential cu atelierul care sustinea ca lansase modelul de imprimeu textil.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si