În timp ce măsurile draconice impuse de China pentru a stopa răspândirea virusului îi permit acum revenirea lentă a economiei, lanţurile de aprovizionare e blochează în alte părţi ale lumii.

Potrivit operatorilor de mărfuri, problemele variază de la găsirea unui număr suficient de şoferi de camioane şi până la restricţii impuse navigatorilor şi suspendarea transporturilor aeriane.

Citeste si: Cozi pentru teste şi tratament pentru Covid-19, la Marsilia

Stocurile făcute de consumatorii panicaţi amplifică tensiunile deja existente.

„Întreruperea lanţului de aprovizionare s-a mutat rapid de la est la vest”, a declarat Mohammed Esa, director comercial european, la grupul de logistică Agility.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro

Citeste si: Un constănţean aflat în izolare la domiciliu nu a respectat această măsură şi a fost dus în carantină

Citeste si: Interviu marca STIRILEKANAD.ro cu medicul care îi vindecă la Timișoara pe romanii bolnavi de coronavirus! Ce spune despre cei care nu stau acasă! Virgil Musta: ”Se autocondamnă la moarte”

Companiile implicate în transportul de mărfuri spun că impactul cel mai mare este în sectorul transporturilor aeriane, deoarece tot mai multe companii aeriene îşi închid serviciile, amplificând dificultăţile existent în transportul unor mărfuri de importanţă majoră,

precum medicamentele şi alimentele perisabile.

Un furnizor european de substanţe farmaceutice active utilizate de industria de profil, care a refuzat să fie numit, a spus că firma încearcă să obţină transportarea acestora pe calea aerului.

Decizia Statelor Unite de a interzice accesul în ţară al străinilor a redus, de asemenea, capacitatea de transport aerian de mărfuri a SUA cu aproximativ 85%, întrucât cantităţi mari de mărfuri erau transportate în calele avioanelor de pasageri care sunt acum consemnate la sol.
Acest lucru a dus la creşterea de cinci ori a costurilor de transport, întrucât capacitatea de transport a mărfurilor a scăzut.

Companiile spun că mărfurile din Europa destinate SUA sunt redirecţionate prin regiuni ca Mexic şi Canada, în Statele Unite, dar timpul de livrare şi costurile sunt mai mari.

Transporturile peste graniţele terestre încetineşte, în special către şi dinspre ţările europene cele mai afectate de virus, cum este Italia.

„Industria încearcă să găsească şoferi dispuşi să conducă în Italia şi să colecteze mărfuri. De asemenea, ridicarea mărfurilor devine sificilă, deoarece nu există personal în fabrici care să predea încărcătura ”, a spus Jochen Freese, director comercial la compania germană Hellmann Worldwide Logistics.

Citeste si: Trenurile de metrou sunt dezinfectate zilnic prin nebulizare 3D

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Val de aer polar în România. A nins și s-a depus strat consistent de zăpadă. Imagini din Brașov, Cluj, Neamț- antena3.ro

PROBLEME LA FRONTIERE

Guido Nicolini, preşedintele Confederaţiei italiene a transporturilor şi logisticii, Confetra, a declarat că membrii săi au întâmpinat probleme la unele graniţe, cum ar fi Austria, deoarece controalele la frontieră au încetinit traficul, iar şoferilor le este permis să petreacă doar

un timp limitat în unele ţări.

„Ne-am putea confrunta cu probleme noi din cauza acţiunilor unilaterale ale unor ţări, care în cele din urmă ar putea duce la deficienţe de aprovizionare”, a spus Nicolini.

În timp ce şoferii de camioane din Spania reuşesc să livreze mărfuri precum produse alimentare şi medicamente, există mai multe cozi la trecerea frontierelor, a declarat Dulse Diaz, purtătorul de cuvânt al Confederaţiei Spaniole a Transportatorilor de Mărfuri.

„Poate cea mai îngrijorătoare problemă este că nu avem suficiente măşti şi mănuşi pentru toţi şoferii. Deşi multe companii au prezis această situaţie şi au pus ordine, toată producţia este destinată spitalelor ”, a spus el.

Luis Marin, manager la Asociafruit, care reprezintă producătorii şi exportatorii de fructe, legume, flori şi plante din regiunea sudică spaniolă a Andaluziei, a declarat că transportatorii plăteau deja costuri pentru fermieri pentru călătorii.

„În mod normal, trimitem un camion cu, să spunem, portocale în Germania, iar şoferul camionului revine cu o altă încărcătură de la... mărfuri interne la scaune pentru a compensa călătoria de întoarcere”, a spus Marin.

Dar producţia în multe sectoare s-a uscat în totalitate. Deci, nu există marfă de retur. Dacă producătorul trebuie să plătească pentru călătoria cu două sensuri, costurile cresc."

Patrick Hasani, şef de personal al expeditorul britanic de marfă online Zencargo, a declarat că stocarea de bunuri de către consumatorii britanici necesită o capacitate suplimentară de 35% a livrărilor din Uniunea Europeană, pentru a ţine pasul cu cererea.

"Timpul de livrare este afectat, cu o întârziere de până la o zi în plus pentru produsele provenite din Polonia, Germania şi Franţa, din cauza perturbărilor şi traficului, deoarece sănătatea şoferului şi încărcătura sunt verificate la frontieră", a spus Hasani.

În ceea ce priveşte transportul maritim, există un deficit de containere – de până la zeci de mii în Europa şi Statele Unite, transportatorii maritini nereuşind să trimită suficiente echipamente după întreruperea cauzată de închiderea Chinei. Lipsa de echipaje pentru nave afectează de asemenea lanţurile de aprovizionare maritimă.

Guy Platten, secretarul general al asociaţiei International Chamber of Shipping, care reprezintă mai mult de 80% din flota de comercianţi mondiali, a declarat că navelor care încearcă să intre în porturi din întreaga lume li se refuză intrarea, iar navigatorii blocaţi la bord nu reuţesc să se întoarcă acasă din cauza dificultăţii de schimbare a echipajelor.

„Restricţiile de călătorie, închiderea frontierelor, anularea curselor aerine şi plasarea navelor în carantină timp de 14 zile au devenit măsuri obişnuite”, a spus Platten.

„Nu putem ignora faptul că fără echipaje care să conducă navele, comerţul nu va mai funcţiona. Aceasta înseamnă că produsele alimentare, medicamentele şi produsele alimentare nu vor mai ajunge în porturi, iar oamenii vor fi afectaţi direct ”, a mai avertizat acesta.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si