In articol:
Dintre acestea, 416 poduri şi podeţe sunt incluse în proiectele de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), de la Frontieră şi până la Sighişoara, unde viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători va creşte la 160 kilometri/h, se arată într-un comunicat de presă transmis, marţi, de CFR.
Citeste si: O tânără din Curtea de Argeș, bătută și batjocorită de un recidivist în timp ce mergea spre muncă
Astfel, pe tronsonul Sighişoara- Coşlariu- Simeria (173 kilometri), din totalul de 237 de poduri şi podeţe, 164 de poduri/podeţe au fost finalizate, în curs de execuţie fiind lucrările pentru 73 de obiective. Pe tronsonul Simeria- kilometrul 614 (141 kilometri) sunt în derulare lucrări de modernizare a 167 de poduri/podeţe, procentul de execuţie a lucrărilor la aceste obiective fiind de 21% la poduri şi 35% la podeţe, iar pe tronsonul kilometrul
De asemenea, în cadrul programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată, structurat în două etape, au fost incluse 219 poduri şi podeţe de pe raza regionalelor de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.
Citeste si: Un tânăr de doar 20 de ani s-a înecat la Costinești! Bărbatul a ignorat steagul arborat la mal- kanald.ro
Din cele 64 de poduri/podeţe incluse în etapa I a programului, au fost finalizate lucrările de modernizare a 45 de obiective aflate pe raza regionalelor CF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov şi Constanţa, în curs de execuţie fiind lucrările la ultimele 19 poduri şi podeţe de pe raza regionalelor CF Timişoara, Bucureşti, Cluj şi Craiova.
În etapa a II-a a programului, lansată la nivel regional începând cu luna iulie a acestui an, prin publicarea în SICAP a procedurilor de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, CFR SA a inclus 155 de poduri/podeţe aflate pe raza regionalele CF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov şi Galaţi. Dintre acestea, pentru 34 de poduri şi podeţe aflate pe raza regionalelor CF Cluj şi Braşov, în luna august s-au încheiat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, pentru cele 85 de obiective de pe raza Regionalelor CF Bucureşti, Craiova şi Galaţi sunt în
Linie CF Bucureşti Nord- Giurgiu Nord Frontieră
De asemenea, tot în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM), cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, a fost inclus şi proiectul Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord- Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1- Redeschiderea circulaţiei feroviare pe Podul Grădiştea, proiect lansat de CFR SA în 22 august, prin publicarea pe SICAP a procedurii de licitaţie pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie, cu o valoarea totală estimată de 400 milioane de lei fără TVA şi termen limită de depunere a ofertelor 25 septembrie 2019.
Citeste si: VIDEO| Parada modei la Liceul „Jean Monnet”. Ținute de mii de euro, în prima zi de școala
„Prin proiectele de modernizare a podurilor şi podeţelor de cale ferată contribuim la dezvoltarea infrastructurii feroviare naţionale, deoarece aceste ample lucrări au drept scop creşterea vitezei de circulaţie, siguranţă şi confort, trei beneficii esenţiale care, cu siguranţă, vor reorienta opţiunile călătorilor şi ale operatorilor feroviari de marfă spre calea ferată”, a declarat Constantin Axinia, director general al CFR SA, citat în comunicat.