Capital: Care sunt principalele strategii de business care v-au adus in top 3 posturi TV din tara?

Haluk Kurcer: Consider ca cea mai importanta resursa in atingerea obiectivelor este cea umana. in cei zece ani de activitate, oamenii care lucreaza aici au ajuns sa se cunoasca foarte bine, sa se sustina reciproc; au invatat sa fie foarte atenti la ceea ce isi doreste publicul si isi doresc sa fie din ce in ce mai buni.

Din punct de vedere al continutului livrat pe micile ecrane, ne-am pozitionat ca o televiziune generalista si am oferit publicului un mix format din productii proprii si formate internationale de succes. Ne-am diferentiat de ceea ce exista impunand adevarate trenduri pe piata media din Romania. in ceea ce priveste rezultatele financiare, succesul se datoreaza faptului ca, pe de o parte, am optimizat costurile si, pe de alta parte, odata cu cresterea audientei, au crescut si incasarile. Am investiti constant in infrastructura si tehnologie. Chiar mai mult, la inceputul lui 2016 am introdus imaginea full HD. si nu ne-am oprit aici, dezvoltand constant divizia de online a Kanal D.

Capital: Cum caracterizati piata media din Romania? Dar comparativ cu piata din Turcia sau din SUA? Ce credeti ca ar trebui imbunatatit la nivel de piata?

Haluk Kurcer: Piata media din Romania isi revine inca dupa criza.

Anul trecut, s-a inregistrat o crestere de 5% comparativ cu 2015, care se datoreaza investitiilor in publicitatea TV. Totusi, este nevoie de o crestere constanta a consumului TV pentru a stimula investitile in continuare. Nu intrevad vreo schimbare spectaculoasa in viitorul apropiat, dar mizez pe talentul si intuitia producatorilor de a oferi programe care sa atraga cat mai multe categorii de public.  Diferentele uriase, atunci cand comparam pietele din Turcia sau SUA cu cea din Romania vin din volumul investitiilor in advertising, din considerentele demografice si culturale, dar si din puterea economica a celor trei tari.

Capital: Ce model credeti ca s-ar preta la noi?

Haluk Kurcer: Nu as spune ca functioneaza un model, nu cred in sabloane. in cazul Kanal D a functionat empatia cu publicul nostru, atentia indreptata in permanenta asupra preferintelor lui in materie de produse TV. Am identificat nevoi de consum si tonul potrivit in comunicarea cu acesta. Ne-am raportat intotdeauna la publicul nostru ca la un prieten apropiat, iar acesta a venit catre Kanal D si a ramas. Fidelizarea publicului s-a facut in timp, iar investitiile publicitare au evoluat odata cresterea audientelor si investitiile facute in continut si infrastructura.

Capital: Ce investitii pre­co­ni­zati in urmatoarele sase luni si ce sume ati bugetat pentru acesta?

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Haluk Kurcer: in 2017 vom continua cu investitiile in tehnologie si in content. De asemenea, ne propunem sa investim in realizarea unui nou studio pentru stiri. Din punct de vedere al continutului, vom continua consolidarea Day Time-ului, dar si investitiile in Prime Time, vom lansa noi productii, show-uri produse de Kanal D, dar si noi seriale turcesi. De asemenea, ne concentram si pe dezvoltarea diviziei online, consolidarea portofoliului si ne-am propus sa improspatam designul site-urilor noastre.

Mai precis, vrem ca interfata acestora sa fie si mai prietenoasa si, totodata, mai usor de accesat de catre publicul nostru.    

Capital: Ce emisiuni si seriale pregatiti pentru acest an?

Haluk Kurcer: Pregatim o serie de surprize telespectatorilor nostri, ce pot sa va dezvalui acum este lansarea, in luna martie, a  unui nou serial turcesc care a cunoscut un succes urias in Turcia. Acesta va fi difuzat in Prime Time, imediat dupa ce primul sezon Kosem ajunge la final.

Capital: Care sunt show-urile care va aduc cele mai mari ratinguri?

Haluk Kurcer: Serialele turcesti, late-night show-ul "WOWBiz", galele "Bravo, ai stil!", "Roata Norocului", emisiunea de reportaje "Asta-i Romania", emisiunea de investigatie "Sabbagh in actiune", reality-show-ul "Ochii din umbra" au consolidat Prime-Time-ul, in timpul saptamanii si in weekend. in Prime Time (20:00 24:00), pe publicurile All Urban si National, Kanal D s-a clasat pe locul 2, dupa Pro TV. Vorbim, deci, de o crestere semnificativa fata de 2015. Pe All Urban, a crescut cu 21%, iar la nivelul publicului National, cu 26%.

Capital: Cat de importanta este informarea publica (comunicarea) pentru Kanal D?

Haluk Kurcer: Comunicarea cu cei care ne privesc zi de zi de acasa reprezinta o componenta  esentiala in succesul inregistrat de Kanal D. Onestitatea, apropierea de telespectator, cautarea in permanenta a mesajului relevant pentru acesta, optimismul, empatia, implicarea in binele comunitatii au constituit, de-a lungul timpului, pilonii aflati la baza comunicarii cu publicul nostru. Aceste caracteristici fundamentale, declinate in toate mediile de comunicare, au creat o punte, o legatura puternica intre echipa Kanal D si publicul statiei, dar si partenerii de business Kanal D. Un exemplu recent de comunicare nemijlocita cu publicul nostru este campania dedicata aniversarii celor 10 ani de Kanal D – "10 minute de celebritate”.

Citeste si: Laurențiu Reghecampf, dezvăluiri cutremurătoare despre ziua în care tatăl său s-a stins din viață: „A avut foarte multe momente când s-a simțit rău, dar mama mereu a fost lângă el.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

Capital: Cum ati descrie Romania unui partener de afaceri turc care si-ar propune sa deschida aici un post de televiziune?

Haluk Kurcer: I-as spune acestui investitor ca publicul din Romania este un mare consumator de TV, dar unul pretentios, care sanctioneaza rapid continutul nerelevant pentru el. Tocmai de aceea, trebuie sa il cunoasca bine, sa ii afle preferintele si sa il "asculte" cu atentie. Iar aceasta preocupare sa nu se opreasca dupa primul succes in audiente, ci sa devina o obisnuinta. De asemenea, sa nu cada in capcana si sa creada ca daca un produs a functionat perfect in alt spatiu geografic, acesta va inregistra acelasi succes in Romania. Trebuie sa aleaga produsul care se potriveste profilului publicului din Romania, iar, uneori, este necesar sa adapteze, ajusteze un format, atunci cand este posibil, pentru preferintele consumatorilor romani.

Capital: Sunteti interesati de preluarea unor alte posturi de televiziune?

Haluk Kurcer: Suntem interesati sa investim in continuare pe piata media din Romania si, daca apar oportunitati, cu siguranta le vom analiza.

Interviu realizat de catre cei de la Capital


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si