Cartea de identitate electronică este un proiect mult aşteptat, iar deadline-ul de implementare este ultimul trimestru al anului 2024, a afirmat marți ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Marcel Boloş.

Citeste si: MAI vrea să lase fără acte milioane de români din țară și din străinătate

Primele cărți de identitate electronice din România au fost eliberate anul trecut, în cadrul unui proiect-pilot. Primii beneficiari ai cărții de identitate electronice au fost locuitorii din Cluj-Napoca, iar avantajul este că noile buletine electronice țin loc şi de card de sănătate, dar

și de pașaport electronic.

Ministrul Digitalizării: Este un termen destul de strâns de realizare a proiectului 

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Marcel Boloş, spune că implementarea noilor buletine electronice este un proiect mult aşteptat, care va fi realizat împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor.

"Avem trimestrul IV al anului 2024 ca şi deadline de implementare. Sigur că este un termen destul de strâns, dar o să vedeţi în perioada următoare, că ne adunăm partea aceasta de resursă sau experţii de care avem nevoie pentru analiza de flux, analiza de business, astfel încât proiectele acestea mari de transformare digitală ale statului, prin ceea ce va însemna elaborarea documentaţiilor tehnico-economice să le putem scoate la licitaţie şi să putem cât de rapid să operaţionalizăm această structură", a declarat marți Marcel Boloş, la o conferinţă dedicată digitalizării economiei.

Noile cărți de identitate, pregătite pentru "orașele viitorului"

Potrivit lui Boloș, acest proiect este important nu numai pentru cartea de identitate electronică, dar şi pentru marile servicii publice: sănătate, partea de educaţie, evenimentele de viaţă, administraţia locală.

"Discutam dimineaţă cu colegii despre această posibilitatea de avea o anumită formă de cloud pentru serviciile locale pentru că, inclusiv primăriile, trebuie să dispună de aceste instrumente de modernizare, fiindcă oraşele viitorului cam spre aceasta se îndreaptă, spre a asigura interoperabilitatea bazelor de date şi a face din acest punct de vedere serviciile publice mult mai accesibile pentru oameni", a precizat ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, potrivit Agerpres.

Cum arată noile buletine electronice

Noul card electronic de identitate va înlocui treptat actuala carte de identitate, iar până la sfârșitul anului viitor toate serviciile de evidență a populației din țară vor putea emite aceste carduri.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Potrivit oficialilor MAI, cărțile de identitate sunt mai mici, formatul fiind ID 1, formatul permisului de conducere și al cardului bancar.

Noile cărți de identitate sunt dotate cu un suport de stocare electronic în interiorul căruia găsim informații referitoare la titular și un certificat digital cu semnătură electronică avansată.

Tehnologia de producție a noilor carduri este complet diferită de cea veche, fiind și materialele complet diferite. Producerea acestui card durează, în medie, 10 zile, fiind o producție complexă.

Cărțile de identitate electronice sunt mai mici, formatul fiind ID 1, formatul permisului de conducere și al cardului bancar.

[Sursa foto: Stiri de Cluj]

Valabilitatea documentului va fi de zece ani, conform regulamentului Uniunii Europene, toate statele membre urmând să poată accesa, la nevoie, informațiile stocate pe noul buletin. De asemenea,  costul unui buletin nou cu cip va fi de 70 de lei.

Ce date vor conține noile buletine 

Cardul de identitate va reprezenta cheia de acces la sistemele informatice în care sunt conținute diverse informații, astfel încât fiecare cetățean să aibă posibilitatea să se autentifice în aceste sisteme informatice ale administrației publice, să poată solicita prestarea unor servicii și să poată semna anumite cereri și declarații.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Buletinul electronic va fi o cheie de acces pentru servicii publice din administrația publică, de tip de e-guvernare, și va înlocui cardul de sănătate. Cardul va putea fi folosit pentru accesarea digitală a diplomelor, a carnetului de conducere și pentru emiterea actelor digitale de stare civilă.

Aproape 100 de milioane lei pentru proiectul de identificare digitală

Conform datelor ADR, proiectul privind crearea Platformei Software Centralizată pentru Identificare Digitală (PSCID) este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), prin Programul Operaţional Competitivitate (POC) 2014-2020, Axa Prioritară 2- Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiei (TIC) pentru o economie digitală competitivă.

Valoarea proiectului se ridică la aproximativ 99,94 milioane de lei, din care circa 84,3 milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă din FEDR, prin POC, valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional de 13,649 milioane de lei şi cofinanţare eligibilă din partea ADR de aproape două milioane de lei.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si