Apar noi reglementări pentru toți proprietarii de vehicule cu motoare cu ardere! Aceste modificări se vor aplica începând cu data de 1 mai 2024.

Reglementări mașini motoare ardere.

Imagine reprezentativă pentru o parcare.

[Sursa foto: iStock]

Citește și: Fată de 15 ani, lovită de mașina poliției pe trecerea de pietoni, în Constanța

Care sunt noile reglementări?

Comercianții cu amănuntul vor fi acum obligați să afișeze o etichetă privind consumul de combustibil și emisii pe vehiculele noi.

Această etichetă trebuie atașată direct vehiculului expus în reprezentanța auto sau conținutul acestuia trebuie precizat inclusiv la achiziționarea prin internet. Astfel, în funcție de niște marcaje cumpărătorul va afla cât de mult CO2 emite vehiculul în comparație cu alte vehicule.

De asemenea, etichetele vor fi valabile și pentru mașinile electrice și hibride. Pe acestea vor fi trecute costurile anuale de energie dacă cumpărătorul conduce 15.000 de kilometri pe an și cuantumul taxei rutiere pentru noul vehicul. Noile măsuri vin astfel în ajutorul consumatorilor, astfel încât ei să aleagă vehicule mai ecologice, informează Echo24.de.

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Scene greu de privit pentru salvamontiștii care au intervenit în salvarea fetei atacate de urs- wowbiz.ro

Reglementări mașini motoare ardere

Imagine reprezentativă pentru mașinile cu motoare cu ardere.

[Sursa foto: iStock]

Citește și: Maia Sandu, primită de Klaus Iohannis la Cotroceni. Președinta Republicii Moldova, discuții și la Guvernul României

De menționat este faptul că aceste reglementări sunt impuse de Uniunea Europeană, care dorește să înăsprească standardele. În prezent, specialiștii vor să introducă pe piață o mașină electrică care să fie disponibilă pentru toată lumea, iar unele modele vor fi deja gata pentru precomandă.

Vânzările de maşini electrice (BEV) au crescut, anul trecut, la nivel european, cu 28%. Cnstructorii de automobile nu au reuşit să livreze pe piaţă modele accesibile, potrivit unei analize realizată de organizaţia Transport&Environment (T&E), citată de Asociaţia 2Celsius.

"Stagnarea obiectivelor privind emisiile de CO2 ale automobilelor până în 2025 impuse de regulamentul privind emisiile de CO2 pentru vehiculele premium şi mari a permis constructorilor de automobile să limiteze oferta de BEV-uri şi nu au reuşit să livreze pe piaţa UE modele accesibile, de nivel de bază, în număr mare. Din 2018, constructorii auto au lansat doar 40 de BEV-uri mici de tip A şi B, comparativ cu 66 de BEV-uri de dimensiuni mari de tip D şi E. În prezent, impactul este deosebit de evident în ceea ce priveşte divergenţa cotei de piaţă a automobilelor compacte din segmentele B şi D mari între pieţele BEV şi ICE (Internal Combustion Engines). Segmentul compact B este responsabil pentru 37% din vânzări în 2023. Cu toate acestea, în cazul BEV-urilor, acesta deţine mai puţin de jumătate din această cotă de piaţă (17%)", au spus autorii analizei.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si