Buletine electronice 2023. În prezent, eliberarea cărților de identitate electronice este gratuită, iar banii sunt plătiți de statul român din PNRR.

Ce modificări au apărut pe cărțile de identitate?

Aceste buletine noi vor conține un CIP pe care vor fi stocate o serie de informații. Astfel, locul nașterii nu va mai apărea inscripționat pe ele, acesta fiind stocat în CIP-ul de pe verso. De asemenea, adresa de domiciliu și reședința se vor regăsi în memoria electronică a cărții de identitate.

Citește și: Salariile din Europa vor crește puternic în 2023 pentru a face față scumpirilor

Proiectul pilot a fost lansat în Cluj, iar aceste cărți de identitate se plăteau de către solicitant cu 67 de lei. Începând de azi, statul va suporta toate costurile, iar obiectivul este atingerea numărului de opt milioane şi jumătate de cetățeni care să aibă buletin electronic.

Buletinele cu cip vor fi obligatorii în România

Guvernul a venit cu o nouă veste care ar putea să creeze controverse în rândul locuitorilor. Buletinele cu cip ar putea fi introduse obligatoriu.

Citeste si: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Românii vor fi supuși mai multor schimbări în acest an. Printre acestea se numără și buletinele cu cip, care vor deveni obligatorii.

Citește și: Ce este pașaportul CRDS și cum poate fi obținut de către cetățenii români

Noile cărți de identitate vor avea un aspect diferit și vor conține mai puține informații.

Schimbările din următorii ani

Din anul 2030, oricine va dori să iasă din țară pe baza cărții de identitate, nu o va putea face dacă nu deține una electronică. 

Citește și: Anul acesta primim buletinele electronice

În vară ne pregătim să extindem la nivel național emiterea cărții electronice de identitate. 

Va fi un proces treptat, ne pregătim pentru București în vară pentru ca ulterior să extindem la nivelul marilor municipii și ulterior tuturor municipiilor, astfel încât până la 31 decembrie al acestui an să putem emite cărți de identitate electronice în orice punct în care emitem în prezent. 

Actualul cadru normativ va permite oricărui cetățean să solicite preschimbarea actualului act de identitate cu unul nou, electronic. Bineînțeles că într-o primă etapă, la momentul deschiderii în acea localitate, în acel municipiu, îi vom prioritiza pe cei care au documentele expirate ”, a declarat Cătălin Aurel Giulescu, chestor de poliție, potrivit Antena3.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si