"Începând din această dimineaţă, bucureştenii pot circula pe Ciurel (1 pod hobanat peste Dâmboviţa, 3 pasaje supraterane şi 9 bretele rutiere) care simplifică foarte mult legătura dintre cele două artere- Şoseaua Virtuţii şi Splaiul Independenţei", a scris pe Facebook Gabriela Firea.

Potrivit primarului general, în etapa a doua a investitiei, pentru care sunt aprobate atât proiectul tehnic, cât şi culoarul de exproprieri, se construieşte drumul expres între Nod Virtuţii şi Autostrada A1.

Citeste si: Familia unui preot din Brașov, decimată de coronavirus

Gabriela Firea a susţinut că finalizarea proiectului a fost întârziată de "interese meschine".

"Din păcate, timp de zece ani această investiţie a stagnat din cauza intereselor meschine, dovedite ulterior şi nelegitime în instanţă, ale unor ONG-işti care acum au tupeul să aspire la funcţiile de primar, al sectorului 6, respectiv al Capitalei", a afirmat primarul Capitalei.

Citeste si: Coronavirusul mai periculos decât s-ar fi crezut! Doar 6% dintre britanici au dezvoltat anticorpi împotriva virusului

Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti 

Potrivit primarului general al Capitalei, Podul Ciurel-Nod Virtuţii este cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti.

Edilul adăuga că "proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureşteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiţi în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în aceşti 4 ani de mandat”.

podul ciurel
Podul Ciurel-Nod Virtuţii este cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti

Citeste si: Scandal într-o școală din Tulcea. Profesor de educaţie fizică, reţinut după ce a întreţinut relaţii sexuale cu eleve de 14 şi 15 ani

"Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deşi ar fi trebuit să coste doar 40. Concret, proiectul Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada A1 a fost iniţiat de Primăria Capitalei încă din anul 2006, când această lucrare a fost declarată de utilitate publică de către CGMB. Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneş, împreună cu asociaţia şi susţinută de domnul Nicuşor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desfiinţeze autorizaţia de construire, să se anuleze în instanţă PUZ-ul de sector. Nu au reuşit, dar s-au pierdut foarte mulţi ani. Instanţa a decis că nu este afectată viaţa de familie a celor care deţin “casa roz” şi nici proprietatea privată”, explica Firea.

Citeste si: Greutate si inaltime copii in functie de varsta- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Citeste si: Cât de vulnerabili sunt copiii în fața coronavirusului. Un medic explică situația

Podul Ciurel are o înălțime de 68 de metri

Gabriela Firea prezenta şi câteva date tehnice ale proiectului: 

"Nod Virtuţii:

Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)

Lungime pod hobanat – circa 235 de metri

Înălţime pilon central – 68,2 metri

Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat

Număr de hobane – 24 perechi de hobane

Pentru realizarea proiectului au fost folosite:

- 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente

Citeste si: Laurențiu Reghecampf, dezvăluiri cutremurătoare despre ziua în care tatăl său s-a stins din viață: „A avut foarte multe momente când s-a simțit rău, dar mama mereu a fost lângă el.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

- 20.000 metri cubi de balast stabilizat

- 11.000 tone de asfalt

- 40.000 metri cubi de beton

- 5.150 tone tablier şi armătură metalică

- 310 tone oţel pentru hobane

- 13 kilometri de bordură

- 7.5 kilometri de parapete”.

podul ciurel
Podul Ciurel-Nod Virtuţii este cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Bucureşti


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si